1000 MIGLIA 2025: ZVIJEZDE STELLANTIS HERITAGE UZ ALFA ROMEO, FIAT I MASERATI

  • Sve je spremno za 43. izdanje “najljepše utrke na svijetu”. Od 17. do 21. lipnja 400 klasičnih automobila natjecat će se na tradicionalnom itineraru Brescia-Rim-Brescia, koji će ove godine slijediti rutu "osmice" inspiriranu prvih 12 izdanja brzinske utrke 1000 Miglia.
  • Uz potporu Stellantis Heritage, tri izuzetna modela sudjelovat će u događaju iz Alfa Romea, Fiata i Maseratija - neospornih legendi talijanskog motosporta.
  • Startna lista uključuje Alfa Romeo 1900 Super Sprint iz 1956., omiljenog među otmjenim vozačima 1960-ih, koji dolazi iz muzeja Alfa Romea u Areseu. Dolazi i Fiat 600 iz 1955. godine koji se obično nalazi u Centro Storico Fiat u Torinu, koji je simbol talijanskog gospodarskog čuda i trenutačno slavi svoju 70. godišnjicu - motivacija za sudjelovanja marke na 1000 Miglia i počast mnogim automobilima Fiat 600 koji su sudjelovali u povijesnoj utrci.
  • U međuvremenu, privatni kolekcionar osigurao je Maserati A6 GCS/53 iz 1953. godine koji je pet puta uzastopno nastupio na utrci u Brescianu od 1953. do 1957. godine, a vozili su ga legendarni vozači poput Luigija Mussa.
  • Ovim draguljima će se pridružiti novi automobili kao što su Alfa Romeo Junior, Tonale, Giulia Q i Nuova 33 Stradale, kao i Fiat 600 Hybrid, sportski Abarth 600e i Maserati GranCabrio 490, GranTurismo Trofeo i Grecale Trofeo.
  • Svakodnevno praćenje utrka od onih koji poznaju automobilsku industriju iznutra i izvana: četiri zaposlenika Stellantisa iz četiri različite zemlje pratit će 1000 Miglia na vozilima Fiat 600 Hybrid i Alfa Romeo Junior Q4, koji će pratiti povijesna vozila kao vozila podrške.

Motori su zabrujali za 43. povijesnu verziju "1000 Miglia" - "najljepše utrke na svijetu" prema Enzu Ferrariju - koja će započeti u gradu Brescia 17. lipnja i vratiti se 21. lipnja, nakon zaustavljanja u nekim od najljepših talijanskih gradova. Dugo se smatra dijelom utrkom, a dijelom avanturom, ovogodišnji 1000 Miglia uključuje više od 400 klasičnih automobila iz 29 zemalja - s 18 Alfa Romea koji se ističu među 127 prijeratnih modela. Naime, ovogodišnji itinerar od 1900 km odvijat će se duž rute "osmice" inspirirane prvih 12 izdanja utrke 1000 Miglia.

Stellantis Heritage nije mogao propustiti ovako prestižni događaj. Zahvaljujući njegovoj podršci, tri vrhunska modela Alfa Romea, Fiata i Maseratija - neupitne legende talijanskog motosporta - sudjelovat će na događaju. Startna lista uključuje Alfa Romeo 1900 Super Sprint iz 1956. godine, sportski coupé koji su preferirali džentlmeni vozači 1960-ih, a koji dolazi izravno iz muzeja Alfa Romea u Areseu. Tu je i Fiat 600 iz 1955. godine, obično smješten u Centro Storico Fiat u Torinu, koji je simbol talijanskog gospodarskog čuda iz 1960-ih i trenutačno slavi 70. obljetnicu. Ova posebna prigoda čini 1000 Miglia idealnom prigodom za marku da proslavi kultni model - središnju figuru u talijanskoj i vlastitoj povijesti - i da oda počast mnogim automobilima Fiat 600 u privatnom vlasništvu koji su sudjelovali u povijesnoj 1000 Miglia. Ovaj izniman trio zaokružuje Maserati A6 GCS, u vlasništvu privatnog kolekcionara, kojeg su vozili proslavljeni prvaci kao što je Luigi Musso, vjeruje se kako je to Maserati s najvećim brojem sudjelovanja u utrci 1000 Miglia - uključujući onu finalnu 1957. godine.

U utrci 1000 Miglia 2025, godine ovim legendarnim klasičnim automobilima na ruti će se pridružiti moderni "Automobili podrške" njihovih marki. Alfa Romeo će sudjelovati s modelom Giulia Quadrifoglio Super Sport - specijalna ograničena serija posvećena prvoj pobjedi marke na 1000 Miglia. Također će predstaviti Tonale - prvi elektrificirani SUV marke - i Novi 33 Stradale, model ograničene serije izrađen u suradnji s Touring Superleggera, neprimjetno premošćujući svoju prošlost i sadašnju postavu u čistom talijanskom stilu. FIAT će ponuditi hibridnu verziju svog novog modela 600 s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Abarth će predstaviti 600e s 280 KS, svoju najsnažniju verziju ikada. Na kraju, automobili za podršku također će uključivati zadivljujuće i šarmantne GranTurismo Trofeo, Grecale Trofeo i novi GranCabrio 490 - a potonji će voziti direktor časopisa Quattruote, Gian Luca Pellegrini. Svi automobili marke sa sjedištem u Modeni imat će poseban izgled koji odaje počast "Godini trozupca", programu događaja za sljedeću godinu kojim se slavi 100. obljetnica motosporta marke Maserati. Nadalje, četiri Stellantisova zaposlenika - izabrana putem natječaja unutar tvrtke - pokrivat će utrku na vozilima Fiat 600 Hybrid i Alfa Romeo Junior Q4 Hybrid, pružajući dnevne novosti o ovoj avanturi za cijelu zajednicu. Naime, 1000 Miglia 2025 podudara se s važnom obljetnicom za Alfa Romeo: 95 godina prije, Tazio Nuvolari i Giovanni Battista Guidotti trijumfirali su na utrci 1000 Miglia s automobilom Alfa Romeu 6C 1750. Nuvolarijeva prva pobjeda na "najljepšoj utrci na svijetu" također je obilježila kako je prvi put neki vozač u prosjeku vozio 100 km/h tijekom cijelog natjecanja - što je još nevjerojatniji i nezaboravniji pothvat s obzirom na neasfaltirane ceste tog vremena.

Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956.)

Startna lista morala je uključivati kultni Alfa Romeo 1900 Super Sprint iz 1956. godine, elegantni coupé koji predstavlja klasu "gran turismo" 20. stoljeća - "obiteljski automobil koji pobjeđuje na utrkama" prema riječima slogana koji ga je proslavio 1950-ih. Temeljen na šasiji kratke verzije limuzine 1900, opremljen je 2-litrenim, 4-cilindričnim motorom s dvostrukim bregastim vratilom, zaštitnim znakom marke, koji razvija 115 KS pri 5500 o/min. U 1950-ima, bio je običaj da veliki talijanski dizajneri kupuju mehaniziranu šasiju od Alfa Romea, nadopunjujući je karoserijom dizajniranom i proizvedenom u kući - upravo ono što je napravio proizvođač karoserija Touringa. Između 1955. i 1958. godine proizvedeno je 858 primjeraka ove serije 1900 Sprint. Vozači i privatni trkaći timovi u to vrijeme smatrali su 1900 Sprint učinkovitim automobilom za postizanje pobjeda u klasi: njegovo držanje ceste, brzina i pouzdanost učinili su ga uglavnom pobjednikom u klasi Turismo. U ovom izdanju Red Arrowa, izvanredni model vozit će poseban tim, čija će najava u nadolazećim danima zasigurno oduševiti obožavatelje Alfa Romea iz cijelog svijeta.

Fiat 600D (1955.)

U povodu 70. godišnjice modela, startna lista također će sadržavati šarmantni, svijetloplavi Fiat 600 iz prve serije iz 1955. godine, koji se obično nalazi u Centro Storico Fiat u Torinu. Vozit će ga isključivo ženska posada koju čine Laura Confalonieri, pomoćnica direktora Ruoteclassichea i Valentina Menassi, novinarka i suradnica Il Giornalea. Automobil trenutačno priziva uspomene na mnoge automobile Fiat 600 u privatnom vlasništvu iz 1960-ih koji su samouvjereno osvajali utrke u takozvanim "manjim klasama" - dokazujući kako  1000 Miglia nije samo za elitne vozače, već je također bila otvorena za sve istinske entuzijaste. Pratiti povijest ovog modela znači vratiti se u prošlost i odati počast Danteu Giacosi, FIAT-ovom najslavnijem dizajneru - rođenom prije 120 godina - koji je stvorio ikonske modele kao što su Topolino, 600 i 500. Konkretno, Fiat 600 je dizajniran da donese široku mobilnost u poslijeratnoj Italiji, prvo podržavajući, a kasnije prestižući 500 "Topolino". Dizajniran od strane Giacose, predstavlja tehničku i ekonomsku prekretnicu zahvaljujući izboru motora straga  i vučne snage. Novi motor Tipo 100 od 633 cc i 21,5 KS jamčio je okretnost, lakoću i niske troškove. Karoserija je bila samonoseća, a ovjesi neovisni, pri čemu je svaki aspekt projekta bio usmjeren na maksimalnu učinkovitost. Nije nedostajalo originalnih i kreativnih rješenja, uključujući prednja svjetla - izvorno postavljena na haubu, a kasnije premještena na branike kako bi se pojednostavila proizvodnja - i vrata sa stražnjim šarkama, koja su bila opremljena trodijelnim prozorima - uključujući ona od pleksiglasa koja su se mogla otvoriti okomito prema unutra kao deflektor. Ispod prednjeg poklopca nalazio se spremnik benzina, rezervni kotač i prostor za malu prtljagu.

Jednostavan, ali genijalan putnički prostor mogao bi se povećati preklapanjem stražnjeg sjedala. Predstavljen na Ženevskom salonu automobila 1955. godine, momentalno je osvojio javnost modernim linijama, četiri sjedala, brzinom od 95 km/h i pristupačnom cijenom. Uslijedio je tehnički i stilski napredak, uključujući glasovitu 600 Multipla iz 1956. godine, preteču modernog monovolumena. Proizvodnja se nastavila i nakon dolaska Fiata 850 1964. godine s kojim je razmijenio razne elemente. Ukupno je proizvedeno preko 4,9 milijuna primjeraka u Italiji i inozemstvu. Važno je napomenuti kako je kvaliteta projekta "Tipo 100" značila da se motor modela 600 nastavio razvijati tijekom godina, stalno povećavajući snagu i prenamjenjujući ga za druge Fiatove modele: od 850 do 127, od prvog Autobianchi A112 Abartha 58 KS do Pande 45 i Fiat Uno 45, predajući palicu motorima FIRE sredinom 1980-ih, ali je ostao neiskorišten do 2000-ih. A to se proširilo daleko izvan motora: okvir i šasija modela 600 također će dokazati svoju vrijednost u nenadmašnim doradama koje je stvorio Abarth, 850 i 1000 TC, koji će nastaviti pisati poglavlja u povijesti marke Scorpion na stazama diljem svijeta.

Maserati A6 GCS/53 (1953.)

Maserati ponovno ispisuje scenarij 1000 Miglie dovodeći automobil koji je već ostavio traga na utrci: A6 GCS/53 sa šasijom n. 2043 - ista ona koja je sudjelovala u posljednjem izdanju utrke 1957. godine. Povratak koji ujedinjuje strast i sjećanje, Maserati Classiche će pružiti službenu podršku posadi tijekom cijelog natjecanja. Model pripada privatnoj kolekciji entuzijasta i poznavatelja marke Maserati. Sudjelovao je u pet uzastopnih izdanja utrke 1000 Miglia od 1953. do 1957. godine - što ga najvjerojatnije čini Maseratijem s najvećim brojem nastupa u najlegendarnijoj povijesnoj utrci motosporta. Trenutačno prolazi proces certifikacije autentičnosti od strane Maserati Classiche, vozilo se ističe jednom od najdužih natjecateljskih karijera svog vremena i nizom visoko kvalificiranih vozača, uključujući svjetski poznatog Luigija Mussa.

Maserati A6 GCS/53, poznat i kao Sport 2000, stvoren je kako bi vratio Trident na vrh kategorije Sport 2-litre. Od početka 1953. vozilo se etabliralo kao jedan od najtraženijih automobila među nadolazećim talijanskim i stranim talentima, s 53 primjerka konstruirana u dvije godine. A6 GCS/53 postigao je svoj prvi značajniji uspjeh na 1000 Miglia, kada je Giletti došao na šesto mjesto u ukupnom poretku i prvo u kategoriji Sport 2-litre. Čak i ako nikada nije u potpunosti pobijedio na natjecanju, zauzeo je posebno mjesto u srcima obožavatelja. Njegovi vrhunski dizajnerski izbori izdvajaju ga s tehničke točke gledišta: njegov "Superquadro" motor s dvostrukim paljenjem s kratkim hodom, dvostruke bregaste osovine u glavi i zupčanik jamčili su veće brzine vrtnje. Sedamdeset godina od svog debija, A6 GCS/53 se vratio i spreman ponovno krenuti cestama Red Arrow - ne samo zbog nostalgije, već da pruži vozačko zadovoljstvo i uzbuđenje na pravi način Tridenta.

Prošlost i budućnost: zajedno na putu

Duž rute 1000 Miglia, tri automobila pratit će najnovija izdanja svake marke, koja će djelovati kao vozila podrške. Na primjer, marka koja utjelovljuje plemeniti talijanski sportski duh od 1910. godine predstavit će energičnu Giuliju Quadrifoglio, sportsku limuzinu koja odražava stoljetnu potragu za tehničkom izvrsnošću primijenjenu i na trkaća i na serijska vozila. Pratit će ga Alfa Romeo Tonale, C-SUV koji označava ulazak marke u eru elektrifikacije. Nedavno je premašio prekretnicu od 100.000 proizvedenih primjeraka u Stellantisovom pogonu Pomigliano d’Arco - pravi simbol talijanske proizvodne izvrsnosti. Svjetla reflektora zasigurno će biti na novom 33 Stradaleu, koji će njegov vlasnik voziti duž rute Red Arrow - automobil napravljen da pruži visoke performanse na stazi i izvan nje. Naime, baš kao i 1900 Super Sprint u natjecanju, Biscioneova nova serija ograničenog izdanja napravljena je u suradnji s proizvođačem karoserija iz Milana, Touring Superleggera, u svjetski ekskluzivnom proizvodnom procesu koji podiže umijeće izrade i inovacije na potpuno nove razine. Štoviše, Stellantisovi automobili za podršku također će uključivati Abarth 600e i Fiat 600.

Prvi je Abarthov najsnažniji automobil ikada s 280 KS i ubrzanjem od 0 do 100 za samo 5,85 sekundi. Razvijen u suradnji sa Stellantis Motorsportom, predstavlja važan korak naprijed za Abarth, postavljajući novi standard za električne vruće hatcheve. U međuvremenu, Fiat 600 Hybrid osigurava izuzetno glatko iskustvo vožnje, omogućujući kupcima da uživaju u električnoj mobilnosti pri većoj brzini od 30 km/h na gradskim i seoskim cestama, kao i na autocesti kada vozač popusti papučicu u stabilnim uvjetima ili kada se spušta nizbrdo. Prednost ove nove hibridne tehnologije uključuje niže emisije, manje zagađenje bukom, veću udobnost i više užitka zahvaljujući fluidnosti automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Estetski intrigantan i tehnološki napredan, Fiat 600 je prostran s 4,17 metara dužine, ima 5 vrata, udobno smjesti 5 osoba i nudi 15 litara unutarnjeg spremišta, uključujući najbolje u klasi prednje spremište i prtljažnik s 385 litara. Tako povijesni modeli 600 koji su se natjecali u 1000 Miglia 1960-ih mogu prenijeti baklju svojim sadašnjim nasljednicima, koji su samouvjereno i optimistično usmjereni na budućnost. Na kraju, tri šarmantna i elegantna Maseratija -  GranCabrio 490, GranTurismo Trofeo i Grecale Trofeo, od kojih svaki ima posebnu livreju koja je posvećena Godini trozupca - bit će uključena među Stellantisove automobile podrške koji će pratiti tri povijesna vozila na natjecanjima.

Jedinstveno iskustvo četiri zaposlenika Stellantisa

Za izdanje 1000 Miglia 2025., Stellantis je pokrenuo natječaj unutar tvrtke za sve svoje zaposlenike Enlarged Europe kako bi im pružio priliku koja se pruža jednom u životu da aktivno sudjeluju u najljepšoj utrci na svijetu, prateći klasična vozila u pratećim automobilima. Promicana od strane Interne komunikacije u suradnji s Heritageom i brendovima koji sudjeluju, inicijativa je pozvala zaposlenike da snime kratki video koji objašnjava što im znači 1000 Miglia i zašto zaslužuju priliku sudjelovati u ovom jedinstvenom iskustvu. Odaziv zaposlenika diljem Europe bio je ogroman. Četiri zaposlenika iz Italije, Francuske, Njemačke i Poljske odabrana su na temelju njihove strasti, kreativnosti i motivacije. Pobjednici- - Luca, Nathalie, Marcin i Lukasz - pratit će cijelu rutu 1000 Miglia 2025, doživljavajući svaku dionicu kao vozači ili suvozači u "automobilima za podršku" na Fiatu 600 Hybrid ili Alfa Romeo Junior Hybrid Q4 - jedinom premium kompaktnom automobilu koji također nudi Q4 varijantu s pogonom na sve kotače s automatiziranim upravljanje stražnjim pogonskim osovinama. Nadalje, tijekom pet trkaćih dana stvarat će sadržaj za dijeljenje svojih svakodnevnih iskustava, emitirajući duh, energiju i emocije ove izvanredne avanture cijeloj Stellantis zajednici.

5 dana, 1000 emocija: 1000 Miglia 2025 prolazi kroz talijansku povijest, krajolike i strast

Spreman ispisati još jedno legendarno poglavlje u svojoj povijesti, najprestižniji putujući muzej na svijetu kreće iz Brescie 17. lipnja. Prvog dana Red Arrow, vozila će se probijati kroz krajolik Lombardije i Veneta, prolazeći pored Desenzana, Sirmionea, Verone, Bovolonea i Ferrare, prije nego što završe dan u San Lazzaro di Savena blizu Bologne. Sljedećeg dana, posade će krenuti na zapanjujuće prijevoje Raticosa i Futa, istražujući zeleno srce Apeninskih planina. Ruta će ih zatim voditi kroz Prato i Sienu prema Vječnom gradu Rimu, gdje će drugi dan završiti. Nakon odmora u talijanskoj prijestolnici, trećeg dana posade će se vratiti na sjever, gdje će krenuti prema Orvietu, Foiano della Chiana, Arezzu i San Sepolcrou, nakon čega slijedi povratak u San Marino i konačno odredište dana Cervia-Milano Marittima na jadranskoj obali. Četvrtog dana utrka će proći cijelu Italiju od istoka do zapada. Nakon polaska iz Cervie i vožnje kroz Forlì, ruta će presjeći Apenine do Empolija, dolazeći u savršen kontakt s rutom silaska prema Rimu. Ruta će se kretati do Pontedere prema obali Tirenskog mora na ono što će zasigurno biti jedan od najupečatljivijih trenutaka: prolazak kroz Talijansku mornaričku akademiju u Livornu. Odatle, uspon će krenuti prema sjeveru kroz Viareggio i prijevoj Cisa i stići u Parmu. Petog i posljednjeg dana, karavana će krenuti prema Bresciji - tamo gdje je sve počelo. Publika će s nestrpljenjem iščekivati brujanje motora koji će ponovno prošetati Italijom, slaveći strast, eleganciju i bezvremenski duh najljepše utrke na svijetu.