Fiat 500 Hybrid in Fiat Panda Hybrid, hibrid prema Fiatu

Fiat 500 Hybrid in Fiat Panda Hybrid, hibrid prema Fiatu

• Fiat 500 i Fiat Panda, oduvijek Europski lideri u svom segmentu, prvi su modeli FCA grupacije u klasi gradskih automobila opremljeni novom benzinskom Mild Hybrid tehnologijom.
• Novi Fiat 500 i Panda Hybrid predstavljaju prvi korak na putu elektrifikacije marke Fiat.
• Hybride pokreću novi trocilindrični motor iz FireFly obitelji, sa 70 KS, integrirani sa BSG (Belt integrated Starter Generator) električnim sustavom od 12V.
• Za kupce, potrošnja i emisije CO2 smanjuju se do 30% ovisno o modelu, uz sve porezne olakšice i olakšice u prometu u stambenim područjima rezerviranim za hibridna vozila, u skladu s lokalnim propisima.
• 500 i Panda predstavljaju dvije duše marke Fiat. Prvi, najemotivniji, ikona je popa, mode i dizajna. Drugi, funkcionalniji, s 5 vrata, jedini je dostupan u hibridnoj, metanskoj, GPL i 4×4 izvedbi. Zajedno su u stanju zadovoljiti svakog kupca i bilo koju potrebu, a danas se, po prvi put, nalaze u jednoj jedinoj posebnoj seriji: Hybrid Launch Edition.

Fiat 500 i Fiat Panda, neprikosnoveni lideri gradskih automobila, bit će prvi modeli FCA Grupacije u segmentu “malih gradskih automobila” koji su usvojili novu hibridnu tehnologiju. Novi 500 i Panda Hybrid, koji su dostupni od veljače 2020. godine, još jednom će revolucionirati urbanu mobilnost, čineći hibrid dostupnim svima i, postajući, u stvarnosti, novo mjerilo u Europi za elektrificiranu urbanu mobilnost.

Novi Fiat 500 i Panda Hybrid u stvari pružaju sve prednosti učinkovitog, kompaktnog, laganog i pristupačnog hibridnog motora. Ukratko, najbolje rješenje za gradski automobil, u skladu s Fiatovim pristupom koji je u svojih prvih 120 godina povijesti, oduvijek bio pionir u tehnologiji i inovator u mobilnosti, a sada i sve održiviji.

2020. označava novu fazu u povijesti marke Fiat koja lansiranjem novih Fiat 500 i Panda Hybrid započinje elektrifikacijski put marke koji će se nastaviti početkom proizvodnje u Torinu, Novog, 100% električnog, Fiata 500, igrajući temeljnu ulogu unutar e-Mobility by FCA strategije, te će u 2020. godini Grupacija predstaviti proizvode i usluge kako bi kupcima ponudila potpuno iskustvo održive mobilnosti.

Nadalje, po prvi put u povijesti dvije ikone i komplementarna modela marke Fiat, Fiat 500 i Panda bit će predstavljeni jedinstvenom posebnom serijom: ekskluzivni „Launch Edition“, u kojem debitira novi benzinski Mild Hybrid motor koji spaja novi jedno litarski 3-cilindrični motor iz obitelji Firefly sa 70 KS (51 kW), sa električnim BSG (Belt integrirani generator motora) motorom od 12V i litijsku bateriju. U usporedbi s 1.2 Fire motorom od 69 KS, Mild Hybrid motor omogućava smanjenje potrošnje, a samim tim i emisije CO2, u prosjeku za 20%, a kod Pande Cross i do 30%, bez ugrožavanja performansi, jamči također vrlo visoku udobnost u vožnji, budući da BSG sustav osigurava bešumno ponovno pokretanje termičkog motora bez vibracija kod isključivanja i ponovnog pokretanja motora. Kupcu nudi i sve prednosti homologacije kao kod hibridnog vozila – osim što je u skladu s normativom Euro 6D Final – prema lokalnim propisima osigurava i olakšice poput slobode ulaza i prometa u urbanim središtima, smanjenje troškova parkiranja u gradskom središtu i porezne olakšice.

Posebna serija prepoznatljiva je po ekskluzivnoj znački u obliku slova „H“ kojeg čine dvije kapljice rose na središnjem nosaču. Iz rose – simbola svjetlosti zore, stoga simbola početka nove ere – inspiraciju uzima i novi i ekskluzivni dizajn “Zelena rosa” koji poput odijela “odijeva” dva automobila, u savršenom skladu s temama prirode i inovacije. Uz to će “Hybrid” identifikacijski logo na stražnjim vratima biti prisutan u svim verzijama opremljenim hibridnim motorom.

Unutarnja je presvlaka sjedala vjerna filozofiji održivosti cijelog projekta i savršeno se uklapa, kako s FCA-ovom Mild Hybrid tehnologijom, tako i s inovativnim duhom ikona Fiat Panda i Fiat 500. Launch Edition sjedala dijelom su izrađena, po prvi put u automobilskoj industriji, korištenjem pređe „SEAQUAL® YARN“ od čijeg se tkanja izrađuje poseban materijal, kojeg je certificirala SEAQUEL INITIATIVE, dobiven od reciklirane plastike od koje je 10% morskog i 90% zemaljskog podrijetla. Za izradu SEAQUEL® YARN-a potrebno je najprije plastiku prikupljenu u moru pretvoriti u pahuljice polietilen tereftalata od kojih se potom izrađuje pređa od koje se izrađuje tkanina. U fazi tkanja poliester morskog podrijetla miješa se s drugim ekološkim, prirodnim, recikliranim ili oporabljenim vlaknima. Zeleni proces koji se, potom, završava primjenom ekoloških boja i završnih obrada koje se temelje na uštedi vode i energije. Fiat surađuje sa SEAQUAL INITIATIVE kako bi podržao operacije čišćenja oceana i poduzeo mjere protiv otpada koji se završava u morima. Stoga će dva nova automobila Fiat 500 i Panda Hybrid Launch Edition znati zadovoljiti kupca koji pozornost obraća kako s estetskog gledišta tako i po pitanju zelenih tematika.

Fiat 500 i Panda, dvije komplementarne ikone Fiata, predstavljaju urbanu mobilnost u Europi, s oko 400.000 ukupno prodanih komada godišnje. Danas će uvođenjem Mild Hybrid tehnologije Fiat 500 i Panda značajno pridonijeti još većoj održivosti urbane mobilnosti.

Kako radi FCA-ova Mild Hybrid benzinska tehnologija
Novi benzinski motor Mild Hybrid, koji obuhvaća ostavštinu slavnog Fire motora proizvedenog u više od 30 milijuna komada, predviđa jednolitrenu trocilindričnu izvedbu sa 70 KS (51 kW) maksimalne snage pri 6 000 okr/min i 92 Nm maksimalnog okretnog momenta pri 3.500 okr/min.
Glava motora ima 2 ventila po cilindru i jednu bregastu osovinu sa kontinuiranim izmjenjivačem faze (distribucija je lančana); konstrukcija s kompaktnom komorom za izgaranje, “high-tumble” usisne cijevi i vanjski EGR ventil omogućuju primjenu posebno visokog omjera kompresije (12:1), što znači visoku toplinsku učinkovitost. Blok cilindra, razvijen u suradnji s Teksidom, izrađen je od visokotlačnog lijevanog aluminija s košuljicama cilindara od lijevanog željeza, doprinosi i smanjenju vremena zagrijavanja i smanjenju težine motora na samo 77 kg. Pored toga, maksimiziranje učinkovitosti prolazi također kroz smanjenje trenja postignuto mehanizmom pogona kojeg obilježava omjer provrta/hoda od 1,24 i uređajem koljenastog vratila s pomakom od 10 mm.

BSG sustav ugrađen je izravno na motor i djeluje kroz pomoćni remen. Sustav vam omogućuje da povratite energiju tijekom kočenja i usporavanja, pohranite je u litijsku bateriju kapaciteta 11 Ah i iskoristite je, s maksimalnom snagom od 3,6 kW, za ponovno pokretanje toplinskog motora nakon zaustavljanja i za pomoć pri ubrzanju.

Zahvaljujući ovoj tehnologiji, motor s unutarnjim izgaranjem isključuje se čak i u vožnji pri brzini nižoj od 30 km/h, jednostavnim odabirom neutralnog položaja mjenjača (instrumentna ploča automobila, koja prikazuje informacije o hibridnom sustavu, sugerira kada to učiniti). U „krstarećem“ načinu vožnje (“coasting”), litijska baterija napaja sve sustave, osiguravajući vozaču potpunu kontrolu nad vozilom.

Mild Hybrid motor najnovije Pande i Fiata 500 Hybrid Launch Edition pridružen je evoluciji ručnog 6-stupanjskog mjenjača C514 (poprečni mjenjač, pogon na prednjim kotačima), koji ima sadržaje usmjerene na poboljšanje upravljivosti i poboljšanje učinkovitosti, uključujući nove ležajeve i brtve sa niskim trenjem, upotrebu posebnog visokoučinkovitog i nezamislivog omjera za 6. stupanj prijenosa koji pridonosi poboljšanju potrošnje u vangradskoj vožnji. Razmatran je i aspekt udobnosti kroz optimizaciju sustava nosača mjenjača. Na kraju, novo rješenje predviđa spuštanje cijelog pogonskog sustava za 45 mm, pa zahvaljujući nižem težištu korist ima i ponašanje automobila na cesti.

Novu FireFly obitelj razvila je FCA grupacija s ciljem da ponudi niz modularnih benzinskih motora smanjene zapremine sa umjerenom potrošnjom i referentne performanse za široki raspon primjena. Osnovna konstrukcija novih motora jamči učinkovitost, modularnost, značajnu razinu standardizacije dijelova i proizvodnog procesa, fleksibilnost i predispoziciju za buduće evolucije.

Fiat 500 i Panda
Nova Hybrid Launch Edition još jednom ističe sklonost dviju ikona kuće Fiat da uvijek budu začetnici zahvaljujući stalnim tehnološkim inovacijama i bezvremenskom i, istovremeno, komplementarnom stilu: u kontekstu gradskih automobila prema Fiatu, ustvari Fiat 500 predstavlja „ambiciozniji“ dio, dok je Panda „funkcionalniji“ dio.

Fiat 500 jedan je od najreprezentativnijih primjera talijanske genijalnosti koji je osvojio kupce različitih generacija. Pokrenut 1957. godine i oživljen 2007. godine, legendarni Cinquino „motorizirao“ je Europu 1960-ih godina, a potom, u prvom desetljeću 2000. godine, potpuno je revolucionarizirao kategoriju gradskih automobila nudeći, po prvi put, razinu stila i tehnoloških inovacija koje do sada nisu viđene u ovom segmentu. I danas će, zahvaljujući i Fiatu 500 Hybrid Launch Edition, nastaviti igrati vodeću ulogu u urbanoj mobilnosti u kojoj je prošle godine, u svojoj jedanaestoj godini života, zabilježio je najbolji prihod ikada s oko 194.000 registriranih komada. Među sastojcima ovog uspjeha nalazi se i preko 30 posebnih serija koje su omogućile istraživanje neuobičajenih teritorija za gradske automobile. A danas je na Fiatu 500 Hybrid Launch Edition da nastavi put na polju tehnologije prema budućnosti urbane mobilnosti trećeg tisućljeća.

Jednako fascinantna je i povijest Fiat Pande koja više od 40 godina na nepogrešiv način predstavlja svakodnevni odnos s automobilom: neposredniji, ležerniji. Među tajnama njegove popularnosti su kompaktne vanjske dimenzije, veliki unutarnji prostor koji se može prilagoditi svim potrebama prijevoza, širok izbor motora i brojne kombinacije boja. Ukupno, preko 7,5 milijuna kupaca osvojila je jednostavnost i susretljivost modela, pravi sastavni dio obilježja marke Fiat. Osim toga, Panda je oduvijek bio nositelj novosti u čitavom segmentu: na primjer, bio je prvi gradski automobil sa pogonom na četiri kotača (1983. godine), prvi u svom segmentu koji je osvojio prestižni naslov „Car of the Year“ (Automobil godine) (2004. godine), a u iste godine, prvi gradski automobil koji je stigao na 5200 metara kampa baze na Everestu. Dugi niz rekorda nastavlja se i 2006. godine, kada je Fiat Panda prvi gradski automobil s napajanjem na metan koji se proizvodi u velikoj mjeri. Još 2013. godine prvi je u svojoj klasi uveo automatsko kočenje u nuždi. I danas stiže Panda Hybrid Launch Edition, spreman za revoluciju u urbanoj mobilnosti podržavajući nove potrebe “Panda naroda”, globalne zajednice koja na budućnost gleda s sve većim poštovanjem prema okolišu.

Informacije o SEAQUAL INITIATIVE
SEAQUAL INITIATIVE je ekskluzivna platforma za suradnju koja odražava stanje duha i posvećenost suprotstavljanju zagađenju plastikom koja pomaže lokalnim zajednicama da poduzmu mjere za stvaranje kružne ekonomije. SEAQUAL INITIATIVE stvara i upravlja suradnjom između industrija, nevladinih organizacija, ribara, lokalnih i nacionalnih zajednica i tijela uprave u izgradnji infrastrukture potrebne za stvaranje vrijednosti iz morskog otpada. Također pomaže u čišćenju oceana od otpada stvaranjem širokog asortimana kvalitetnih i ekološki održivih proizvoda proizvedenih pomoću SEAQUAL® PREĐE koja sadrži “upcycled” morsku plastiku i posjeduje certifikate i sljedljivost materijala. Odabirom proizvoda koji sadrže “upcycled” morsku plastiku, ljudi znaju da svojim izborom doprinose zaustavljanju onečišćenja uzrokovanog plastikom. Podržavajući SEAQUAL INITIATIVE, Fiat se pridružuje međunarodnoj zajednici posvećenoj čišćenju oceana i podršci lokalnim zajednicama.