Fiat 500, novi rekord: oko 194.000 primjeraka prodanih u Europi 2018.

Fiat 500, novi rekord: oko 194.000 primjeraka prodanih u Europi 2018.

  • Gotovo 194.000 registriranih primjeraka u Europi: najbolji godišnji rezultat u jedanaest godina postojanja.
  • 500 je najprodavaniji automobil u 11 europskih država i među prva tri u još četiri države.
  • Tajna uspjeha je više od 30 specijalnih serija plasiranih na tržište.
  • Novosti za 2018. obuhvaćaju i nove specijalne serije: 500 Mirror, 500 Collezione „Primavera”, 500 Spiaggina ’58 i 500 Collezione „Autunno”.
  • A da ne spominjemo proizvodni program Abarth 595, razvojnu promjenu poznatog modela 500 iz proizvodnog programa Scorpion.

 

Neprekidan simbol talijanskog stila i proizvodnje diljem svijeta, bezvremenski Fiat 500 nastavlja impresionirati s rekordnom prodajom u jedanaest godina postojanja i najboljim godišnjim rezultatom s gotovo 194.000 vozila registriranih u Europi 2018. (ukupna brojka za modele Fiat 500 i Abarth 500). Iza nas je još jedna rekordna godina najprodavanijeg automobila u njegovom segmentu, uz postizanje, po drugi put, najbolje tržišnog udjela od otprilike 15 %.

 

„Ova rekordna prodaja podsjetnik nam je da je model 500 iskonska bezvremenska automobilska ikona i to ne samo za marku Fiat”, kazao je Luca Napolitano, rukovoditelj regije EMEA za marke Fiat i Abarth.  „Iznimno sam ponosan na postignut rezultat koji pokazuje da je model 500 najprodavaniji automobil u 11 europskih država i među prva tri u još četiri države. Tijekom svog životnog vijeka od 11 godina model 500 nikada nije izašao iz mode i posvuda je uspješan te slovi kao simbol talijanskog dizajna i proizvodnje. S vremenom je prolazio kroz redizajn, a opet je ostao vjeran sebi, a njegovo ime povezano je s brojnim ikonskim markama – od mode do luksuznih jahti te od tehnologije do baštine – uz više od 30 plasiranih specijalnih serija i s brojnim izletima u nepoznate teritorije za jedan gradski automobil. Poput svog slavnog prethodnika, novi model 500 „unosi svjetlost” u svakodnevne živote i na ulice diljem čitavog svijeta i profilira se kao sjajno rješenje za međunarodne gradske potrebe mobilnosti. Danas je on najglobalniji automobil marke Fiat koji se prodaje u više od 100 država diljem svijeta i s 80 % prodaje ostvarene izvan Italije. Sveukupno gledano, od 2007. do danas, proizvedeno je više od 2 milijuna 110 tisuća automobila Fiat 500, što raste na preko 6 milijuna kada se toj brojci pridodaju proizvodne brojke njegova prethodnika koji se proizvodio od 1957. do 1977., što ga čini jednim od najprodavanijih modela marke Fiat svih vremena.”

 

Ikonski model 500 nastavlja oduševljavati svojim bezvremenskim stilom i svojim POP duhom koji, u kombinaciji s elegantnim zaobljenim linijama donosi osmijeh na lica diljem čitavog svijeta. Za njegov uspjeh bez sumnje je zaslužno i više od 30 specijalnih serija utemeljenih na modelima Fiat 500 i Abarth plasiranim na tržište od 2007. do danas. Zapravo, premda je ostao odan svom identitetu, Fiat 500 se s vremenom transformirao i širio na nove teritorije, primjerice, u sektor tehnologije, mode i dizajna luksuznih jahti, čime su se otvorile mogućnosti dopiranja do novih ciljanih skupina uz jačanje i zadržavanje statusa bezvremenske ikone. Ta se strategija pokazala uspješnom i 2018. godine sa specijalnim serijama 500 Mirror, 500 Collezione i 500 Spiaggina ’58. Kruna uspjeha u 2018., doista prekrasnoj godini, bila je objava u prosincu 2018. godine u kojoj stoji da će 10. veljače, tijekom izložbe „Vrijednost dobrog dizajna” (eng. The Value of Good Design) povijesni primjerak serije Fiat 500 F koji je kupio muzej moderne umjetnosti MoMA iz New Yorka, biti izložen po prvi put kao jedan od simbola važnosti i utjecaja globalnog dizajna.

 

Prva specijalna serija premijerno plasirana na tržište 2018. bio je tehnološki napredan model 500 Mirror u siječnju, popraćen virtualnom tiskovnom konferencijom na kojoj je Luca Napolitano predstavio potencijale nove obitelji modela 500 Mirror uživo i u stvarnom vremenu za 200 novinara iz čitave Europe, plus 1500 dodatnih emitiranja u naredna 72 sata. Ta je inovativna serija potvrdila Fiatovu tradiciju „slobodnog” pristupa i otvorenosti ka naprednim tehnologijama koje olakšavaju živote vozača i putnika. Posebice treba istaknuti modele 500, 500X i 500L iz specijalne serije Mirror koji su u osnovnoj opremi opremljeni inovativnim sustavom UconnectTM 7″ HD LIVE s dodirnim zaslonom, te značajkama Apple CarPlay* i Android AutoTM. Prepoznatljive po ekskluzivnoj tamnoplavoj boji karoserije koja jasno odražava estetske značajke i ljepotu tehnologije i mogućnosti povezivanja, tri specijalne serije Mirror obilježile su i premijerno predstavljanje sustava Mopar Connect, sustava za pomoć na cesti s uslugama dostupnim u stvarnom vremenu, a sve putem pametnog telefona.

 

Od tehnoloških inovacija verzija Mirror do sofisticiranih i modernih značajki specijalnih serija 500 Collezione „Primavera” i 500 Collezione „Autunno” , sve je to obilježilo povratak marke Fiat u svijet visoke mode. To je prvi teritorij koji je model uspješno osvojio od najranijih dana sa specijalnim serijama 500C by Gucci i 500 by Diesel. Svaka s posebnim i ekskluzivnim bojama karoserije i kombinacijama materijala – jedna za više ženski ukus, a druga za muški – dvije nove specijalne serije 500 Collezione najavile su dolazak proljeća i ljeta upadljivim kombinacijama boja.
Prvo izdanje modela 500 Collezione, s prekrasnim dvobojnim „proljetnim” ruhom, na tržište je plasirano prošlog travnja u Milanu, na početku turneje po međunarodnim prijestolnicama mode, elegancije i umjetnosti diljem svijeta. Nakon talijanske modne središnjice, turneja se nastavila u Londonu, metropoli koja je dom najvećeg broja ikonskih automobila 500 izvan Italije, a potom u Berlinu te na romantičnim obalama Seine u Parizu, uz veliko finale u samom srcu Madrida. Pet prekrasnih lokacija na kojima je otvorena tema započeta krajem listopada s premijernim predstavljanjem druge specijalne serije 500 Collezione, inspirirane jeseni i muškom modom, koja je premijerno prikazana na lokaciji Rinascente u Milanu, jednoj od najpoznatijih robnih kuća na svijetu, „obučene” u elegantno dvobojno ruho „Brunello”, dodatno ukrašeno upadljivim detaljima u bakrenoj boji i prugastom tkaninom u unutrašnjosti.  Po prvi je put povijesna trgovina u Milanu, gdje moda postaje dostupna, bila središnje mjesto novinarskog događanja za neki automobil, pored vrhunskih marki muške mode, „L’Uomo Vogue”, s kojima dijeli svojstva elegancije i pomnog biranja detalja.

 

2018. godine Fiat 500 zašao je i u teritorij baštine, zaseban svijet iznimno naklon impresivnom naslijeđu ove talijanske marke starije od jednog stoljeća. Valja napomenuti da je lokacija ponovno bio Milano, datum je bio 4. srpnja, a radilo se o glamuroznom događanju na kojem je 130 gostiju, uključujući novinare, poznate ličnosti i influencere, proslavilo rođendan ikone marke Fiat, rođene 1957. godine, i 60. obljetnicu poznatog modela 500 Jolly plasiranog na tržište 1958., a poznatijeg pod nazivom „Spiaggina”. Radi se o prvoj specijalnoj seriji ovog legendarnog malenog automobila i simbolu epohe „Dolce Vita”. Ta je dvostruka obljetnica obilježena stvaranjem specijalne serije modela 500, Spiaggina ’58, autentičnog i kultnog predmeta proizvedenog u limitiranoj količini i s iznimnim dizajnerskim značajkama. Taj je model dostupan isključivo u kabriolet verziji za potpuno uživanje u ljetnom vremenu i podsjećanje na povijesnu epohu koja je neizbrisivo zabilježena u kolektivnu svijest. A kao što i pristaje zvijezdi epohe „Dolce Vita”, nova specijalna serija nosi prekrasno ruho u plavoj boji Volare Blue, s mekim krovom u bež boji i upadljivom bijelom pojasnom linijom te „vintage” 16″ kotačima od lake legure. I posljednje ali ne i najmanje važno, još su dva elementa obilježila poseban datum 4. srpnja: videozapis uz tonove pjesme „Volare”, najpopularnijeg talijanskog klasika kojeg je Domenico Modugno otpjevao na festivalu Sanremo 1958. godine, što je godina kada je nastao model 500 Spiaggina i kada su dizajnerski tim Garage Italia i dizajnerski centar Pinifarina proizveli prototip „Spiaggina by Garage Italia” na čijoj je bazi nastao model Fiat 500C s jedinstvenim značajkama u duhu tog vremena.

 

Od Milana do Palerma, od najinternacionalnijeg talijanskog grada do bisera Mediterana. A glavna zvijezda posvuda je bio model 500 i njegova bezvremenska elegancija. Zapravo, u listopadu je glavni grad Sicilije bio domaćin premijernog predstavljanja novog proizvodnog programa Abarth 595, najnovijeg utjelovljenja poznatog modela Scorpion 500, koji je jasno pokazao dvije strane svoje osobnosti: performanse i eleganciju. Novi Abarth 595 obožavateljima je predstavljen na legendarnoj utrci „Targa Florio”, najstarijem automobilističkom natjecanju na svijetu. Karl Abarth bio je blisko povezan s događanjem Targa Florio, utrkom pokrenutom neposredno nakon rata, a vjetrovite ceste Sicilije bile su kao po mjeri stvorene za pokazivanje kvalitete trkaćih automobila. Tako su Scorpion i Targa snažno povezani i dijele povijest trkaćih uspjeha i uz njih se vežu brojne anegdote za pamćenje. Napokon, svi koji se dive tim povijesnim automobilima zbog kojih je Abarth stekao status trkaće legende jednako će cijeniti način na koji je, tijekom godina, zahtjevna staza na kojoj se vozila testiraju utjecala i oblikovala današnje automobile koje odlikuju istovjetna elegancija i performanse.”